Kvalita vs kvantita
Také Vám vadí, pokud jsou věci okolo Vás vyrobeny nekvalitně? Toto je zajímavá otázka, obzvlášť v poslední době, kdy se mnohem více důrazu klade na kvantitu, a nikoliv na kvalitu. Velmi nápadné je to třeba v případě oblečení. Oblečení, které si kupujeme v obchodech s rychlou módou je již na první pohled málo kvalitní. Pokud si oblečení před sebou roztáhnete uvidíte, že jsou často švy sešity nakřivo anebo, že sem tam je patrná drobná dírka. Neobvyklé není ani to, že by potisk na tričku byl šikmo nebo že jeho kousky se již v obchodě drolí.
Pokud máte daný kousek v ruce, cítíte ihned, že materiál není přírodní, že se jedná o umělou látku. To je také problém, protože velké množství lidí bude na tyto chemické látky reagovat přinejmenším vyrážkou nebo jinou formou alergické reakce. Také si uvědomíte, že v zimě Vás umělý svetr nezahřeje a v létě se na Vás šaty z polyesteru lepí a neposkytují dostatečný komfort. I jiné výrobky jsou ale dělány velmi nekvalitně. To, co bylo dříve určeno k dlouhodobému využívání je dnes spotřební zboží, které je určeno téměř k jednorázovému užití.
Mnohdy Vás i u bytelně vypadajících předmětu překvapí, jak malá síla stačí k tomu, aby se rozbily. Někdy se ani nenadějete a z původního běžného předmětu máte najednou v ruce plastovou drť. I plast je totiž možné vyrábět v různých verzích. Dříve byly plasty velmi tvrdé a odolné. Dnešní jsou co nejvíce odlehčené, aby se s nimi dobře pracovalo a byly levné. To, že nic nemohou v tomto stavu vydržet je na druhé koleji. Tento efekt můžete pozorovat všude okolo sebe. Ale některé firmy se naopak snaží o lepší kvalitu svých výrobků. Proto se také na reklamní předměty začal využívat digitální transfer, který je mnohem odolnější a trvanlivější než ten původní. Toho si vy jako zákazníci jistě velmi brzy všimnete.